תחרות הכוראוגרפיה הבינלאומית חצי גמר - מקבץ ראשון

12:00 מקבץ ראשון

monoLOG מאת ובביצוע Samuel Lefeuvre, בלגיה 

נוצר בשנת 2012, סולו זה מציג את המבצע כמדיום בין הקהל לבין ביטויים אפלים אשר אינם מסוגלים להבין בעצמם. בהשראת דמותה של Log Lady מסדרת הטלוויזיה טווין פיקס מאת דיוויד לינץ׳ , Lefeuvre מתחזה לאורקל המודרני הזה, נאבק עם האובססיות של עצמו ועם ציפיות הציבור, עד כמעט לכדי הכנסות לטראנס שבו הכוחות אשר סביבו יעוותו את גופו עד לנקודת השבירה.

Birdy מאת ובביצוע Lai Hung-Chung, טיוואן

בדואט הזה חולמת הרקדנית על חיים של ציפור והגבר רקדן מסמל דמות תומכת, כלוב, לב של מראה וחלום. היא צמאה להיות חופשיה, עפה במרומי השמים הכחולים הפתוחים. היא מוכנה להקריב הכל ולעשות כל מה שנדרש בכדי להשיג את החלום הזה.

בעבודה זו, הרקדנית לובשת תלבושת ראש מיוחדת בשם "Ling Zi". הזנבות הארוכים נלבשים לעיתים קרובות על קסדות הלוחמים באופרה הסינית המסורתית, כדי להציג את כוחם ומיומנותם של הלוחמים. בדואט הזה, "Ling Zi" מסמלת דמות של ציפור, שלוחה של רגשות פנימיים, תשוקה לבריחה מהמציאות. זנבות ה"Ling ZI" מתנדנדים סביב, כאשר הרקדנית נעה בחלל כדי להביע את המאבקים האמתיים ואת הקרב הפנימי.

בחיים האמתיים, אם אף פעם לא ננקוט במעשים בכדי להשיג את החלום שלנו, ישאר החלום תמיד רק חלום. כמו פתגם סיני עתיק, "למרות שהמוות פוגע בכל הגברים. הוא עשוי להיות כבד יותר מאשר הר טאי או קל יותר מנוצה. אנשים חיים ואנשים מתים, אבל הרוח אותה השאירו לעולם תזרח

מוסיקה: Awe by Roger Goula

תלבושות: Hung-Chung Lai

ריקוד: Han Cheng, Lin-Yi Chien

Solo an Attempt מאת ובביצוע יגאל צור, ישראל

עבור היוצר הבמה היא חרב פיפיות: נותנת מקום לביטוי עצמי והגשמה, אך משעבדת למערכת יחסים של מוסכמות עם הצופה. על היוצר או המבצע להעמיד עצמו במבחן הקהל: לעבד את הרגשי, הרעיוני, היצרי, לכדי ביטוי פיזי קומוניקטיבי בר ייצוג, שכחלק ממערך החוקים הידוע מראש יעמוד במבחן פומבי ויתחרה על קבלת גושפנקה ציבורית.

מי מנסח את החוזה הלא כתוב בין האמן לבין הצופה? מה השלכותיו על כל אחד מהצדדים? ומה קורה כאשר מערימים קושי על היוצר אך זה מתעקש למלא אחר החוזה?

הועלה לראשונה במסגרת פסטיבל ׳אינטימדאנס׳, תאטרון תמונע, תל אביב.

תודות: סדנאות הבמה, מקכז קהילתי בית צ׳רנר, Dangroep Amsterdam, Sasha Waltz & Guests, עדילי ליברמן, רן בכור, נטלי צוקרמן, יובל לב, יעל ציבולסקי, מירה רובינשטיין, קרן רוזנברג.

 פסקול מקורי: רועי ריק ויגאל צור

תלבושת: יגאל צור

תאורה: יואב בראל

צילום סטילס: דן בן-ארי

*Don't be afraid  מאת ובביצוע Carlo Massari, איטליה

בהשראת “L’apres-midì d’un faune” מאת S.Mallarmè וה -symphonic poem של of C.Debussy

רציתי להיות נאהב כי הייתי נהדר, איש גדול. עכשיו אני לא כלום. תראה. התהילה סביב ... עצים, ציפורים ...חיללתי את כל זה ולא הבחנתי בתהילה. איש טיפש. T.Malick

חיים עברו ואנחנו לא הבחנו בזה, עסוקים היינו מדי בעבודה שלנו, בניה והריסה; עברו מן האבן אל הדם. לקחנו חיים ואיבדנו כל כך הרבה מהם. חיינו ואהבנו כל כך, כל כך הרבה, אולי יותר מדי, את האחרים. אדם מתפתח, הופך לסמל של עידן, הופך למיתוס, פילוסוף, אל-למחצה, הופך להיות חזק ובלתי מנוצח, מוכשר; ואז הוא נשבר, מתרסק ומתמוטט עד שהוא הופך למולקולה, חלקיק ייצור, דם נוזלי.

כאן הפאון הוא תינוק שזה עתה נולד, שתיל הנוטע רגליו על גבי היסטוריה, מופתע לאהוב ולזיין, להילחם, לנצח ולהפסיד בצורה אומללה; הוא נקרע מתוך האדמה, נופל לתוך הנצח של הלילה ומפסיד.

זה מזכיר לנו מעשי עונש, קסדות זהב, פעולות מלחמה "אמיצות", התייחסויות לאמנות קלאסית וניאו-קלאסית, השתקת צעקה של אהבה וראוותנות גברית מופרכת. אנחנו לא רוצים לספר סיפור, אבל תופסים קטע ממנו, הצעה, בדידות, סופרים את החלקים החסרים. אנחנו מרגלים בסצינה אנושית. אוּלַי…

יצירה מקורית: להקת C & C

אימון גופני: Hun-Mok Jung

הפקה משותפת ל C&C Company, Residenza IDRA, Teatri di Vetro
Support: PimOFF, Teatro Comunale di Vicenza, Residenza Genius Loci / Teatro Akropolis

עלות לשני במקבצים- 70 ש״ח

​*​המופע כולל עירום חלק​י​
משרד התרבות והספורט ועיריית ירושלים אינם תומכים במופע זה​

 

עלות כרטיס 55 ש״ח אחיד למבוגר וסטודנט   עלות לשני במקבצים- 70 ש״ח